KETOGÉN

A ketogén diéta alapja az alacsony szénhidráttartalmú diéta. Az életmód lényege, hogy a szervezet a szénhidrátok helyett a zsírokból nyerje az energiát. Webáruházunkban található termékek egytől egyig garantáltan Glutén, Tej és Cukormentesek. 

A ketogén diéta alapja az alacsony szénhidráttartalmú diéta, amit a közvélekedés szerint az epilepsziás betegek, főként a gyerekek kezelésére fejlesztettek ki. Az életmód lényege, hogy a szervezet a szénhidrátok helyett a zsírokból nyerje az energiát. 

Alapvetően az élelmiszerekből felvett szénhidrátokat a szervezet glükozzá alakítja, majd a szervezet minden részében, így az agyban is felhasználja azt. A ketogén diéta esetében nagyon kevés szénhidrát áll rendelkezésre, ezért a máj a zsírokat és zsírsavakat ketonokká bontja le így a ketonok lesznek az energiahordozók.

(A ketogén életmód egyik kedvező élettani hatása lehet a látványos fogyás, ami a ketózis állapotnak köszönhető, ahol a felfokozott zsírégetés éhségérzet nélkül olvasztja le rólunk a kilókat. Ráadásul a zsírraktározó hormon, az inzulin szintje drasztikusan csökken a szervezetünkben, ami szintén hozzájárul a súlycsökkenéshez. A ketogén diéta az alacsony szénhidrát bevitellel és az alternatív energiaforrás biztosításával kézben tartja a szervezet vércukorszintjét is. Ezzel kivédhetőek a falórohamok, egyenletesebbé válhat a teljesítőképesség és csökkentheti a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának kockázatát is.
Ráadásul nem csak az agy teljesítőképességére van kedvező hatással a ketózis folyamata, hanem a fizikai teljesítőképességre is. Később jelentkezik a fáradtság érzet és nem tör ránk szédülés ha nem volt időnk bekapni pár falatot edzés előtt.)

A ketogén étrend alapszabálya tehát az alacsony szénhidrát és a mérsékelt zsír és fehérje bevitel. Ne feledkezzünk meg a jó zsírok fogyasztásáról sem, a jó zsírokban gazdag étrend beindítja és fent tartja a ketózis folyamatát. Az egészséges zsírok beviteléhez válasszuk az avokádót, az olíva- és kókuszolajat vagy a jó minőségű vajakat. Ezek mellett jó barátaink lesznek a sovány és vörös húsok is illetve a töpörtyű vagy a szalonna de kitűnő választás lehet a lazac is. Az alacsony szénhidráttartalmú zöldségekről se feledkezzünk meg, ilyen például a káposzta, paraj, sóska vagy az uborka, paradicsom.